Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic). Jest to zarazem pierwsza cześć trylogii gier.
Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic). Jest to zarazem pierwsza cześć trylogii gier.
Akcja gry rozgrywa się w roku 2183, kiedy to ludzkość rozprzestrzeniła się po całej galaktyce i została zmuszona do współpracy oraz walki z obcymi cywilizacjami o swoje miejsce we wszechświecie. Graczom przypada rola komandora Sheparda, pierwszego ludzkiego Widma – zaprzysiężonego obrońcy pokoju. Jego główne zadanie polega na powstrzymaniu atakujących armii dawnego agenta Sarena, który przeciwstawił się ustanowionemu porządkowi i chce zemścić się na rasie ludzkiej. Wraz z całym zespołem pod komendą, gracze przemierzą szereg nieznanych światów. Podczas wyprawy odkrywają, że prawdziwe zagrożenie jest znacznie poważniejsze, niż się dotychczas wydawało...
Oprócz rozbudowanego i ciekawego wątku fabularnego (podejmowane wybory mają wpływ na późniejsze wydarzenia, decydujemy o losie całej galaktyki, odkrywamy zapomniane cywilizacje, nowe formy życia, zasoby, czy nawet potężne technologie), autorzy Mass Effect zaimplementowali w grze rozbudowany system dowodzenia drużyną. Potyczki przypominają dzięki temu taktyczne gry akcji. Nasz bohater staje się wówczas liderem trzyosobowego zespołu i może wydawać rozkazy podkomendnym. Poszczególni żołnierze, podobnie jak prowadzona postać, z biegiem czasu stają się coraz silniejsi (gromadzimy punkty doświadczenia i przydzielamy je do wybranych umiejętności).
Gracze dysponują własnym, potężnym statkiem kosmicznym, na pokładzie którego przemierzają kosmos eksplorując rozmaite planety. Podczas przemieszczania się po ich powierzchni i starć z rywalami możemy wykorzystywać pojazd bojowy o nazwie Mako. Sporo czasu poświęcamy też na właściwe dopasowanie ekwipunku (zbroje, broń, akcesoria, itp.).
W czasie przygody trafiamy na sporą liczbę postaci niezależnych. Pracownicy BioWare przygotowali rozbudowane opcje dialogowe. Utrzymane w różnym tonie kwestie możemy wybierać zanim nasz rozmówca skończy swoją wypowiedź, przez co rozmowy nabierają bardziej dynamicznego charakteru.
W stosunku do edycji Xbox 360, wersja Mass Effect na komputery PC charakteryzuje się zmodyfikowanym interfejsem użytkownika, a także poprawioną oprawą wizualną – grę uruchomimy w wyższych rozdzielczościach ekranu. W trakcie zmagań zauważymy też inne zmiany, np. w ekwipunku. Inwentarz, jak i system ulepszeń broni jest znacznie łatwiejszy w obsłudze. Pojawiła się również nowa mini-gra, która związana jest z rozszyfrowywaniem.
Kody
Aby kody działały, znajdź plik BioInput.ini i otwórz go dowolnym edytorem tekstu (np. windowsowy notatnik). Znajdź sekcję: [Engine.Console] i tuż pod nią dopisz linijkę:
ConsoleKey=Tilde
po czym wciśnij Enter aby pozostała linia odstępu między sekcjami. Zapisz zmiany i uruchom grę.
(Zamiast tyldy (Tilde) możesz użyć innego klawisza, którym będziesz uruchamiać konsolę w grze. Pamiętaj też aby przed jakimikolwiek zmianami w plikach gry wykonać ich kopie zapasowe)
Podczas gry wciśnij klawisz, który uprzednio skonfigurowałeś w pliku BioInput.ini. W powyższym przykładzie będzie to tylda [~].
Możesz używać poniższych kodów:
giveall - wszystkie bronie itp.
givexp # - dostajesz # punktów doświadczenia (za # wstaw liczbę)
setparagon # - ustawia "paragon" na wartość #
setrenegade # - ustawia "renegade" na wartość #
givetalentpoints # - ustawia "talent points" na wartość #
allammo - amunicja
ghost - przenikanie przez ściany
fly - latanie
walk - chodznie (wyłącza 2 powyższe kody)
quit - wyłącza grę
teleport - przeskakujesz do miejsca wskazanego kursorem
m_nMaxInventoryItems=9999 - więcej miejsca na przedmioty
giveallarmor nazwa - dostajesz pancerz o podanej nazwie np. giveallarmor Manf_Aldrin_Armor_Agent
giveallweapons nazwa - dostajesz broń o podanej nazwie np. giveallweapons Manf_Ariake_Weap
giveallomnitools nazwa - dostajesz omnitool o podanej nazwie np. giveallomnitools Manf_Aldrin_OmniTool
giveallbioamps nazwa - dostajesz bioamp o podanej nazwie np. giveallbioamps Manf_Aldrin_BioAmp
Nazwy przedmiotów do użycia z powyższymi kodami znajdziesz tutaj:
Dla kodu GiveAllArmor:
Manf_Aldrin_Armor_Agent Manf_Aldrin_Armor_Hydra Manf_Aldrin_Armor_Onyx Manf_Ariake_Armor_Mercenary Manf_Armax_Armor_Predator Manf_Armor_UCantSeeMe Manf_Batarian_Armor Manf_Batarian_Armor_Partisan Manf_Batarian_Armor_Skirmish Manf_Cerberus_Armor Manf_Cerberus_Armor_Freedom Manf_Cerberus_Armor_Hoplite Manf_Devlon_Armor_Explorer Manf_Devlon_Armor_Liberator Manf_Devlon_Armor_Survivor
Manf_Devlon_Armor_Thermal Manf_Elanus_Armor_Duelist Manf_Elanus_Armor_Guardian Manf_Elanus_Armor_Warlord Manf_Elkoss_Armor_Assassin Manf_Elkoss_Armor_Gladiator Manf_Geth_Armor_BattleMaster Manf_Geth_Armor_Berserker Manf_Geth_Armor_Rage Manf_HK_Armor_Homet Manf_HK_Armor_Mantis Manf_HK_Armor_Predator Manf_HK_Armor_Scorpion Manf_HK_Armor_Ursa Manf_HKShadow_Armor Manf_HKShadow_Armor_Janissary Manf_HKShadow_Armor_Spectre Manf_Jorman_Armor Manf_Jorman_Armor_Crisis Manf_Jorman_Armor_Hazard Manf_Kassa_Armor_Colossus Manf_Rosen_Armor_Titan Manf_Serrice_Armor_Phantom Manf_Sitta_Armor_Phoenix Manf_Spectre01_Armor Manf_Spectre02_Armor Manf_Spectre03_Armor
Dla kodu GiveAllWeapons:
Manf_Ariake_Weap Manf_Armax_Weap Manf_Batarian_Weap Manf_Cerberus_Weap Manf_Devlon_Weap Manf_Elanus_Weap Manf_Elkoss_Weap Manf_Geth_Weap Manf_Haliat_Weap Manf_HK_Weap Manf_HK_WeapAppr2 Manf_HKShadow_Weap Manf_Jorman_Weap Manf_Kassa_Weap Manf_Rosen_Weap Manf_Spectre01_Weap Manf_Spectre02_Weap Manf_Spectre03_Weap
Dla kodu GiveAllOmnitools:
Manf_Aldrin_OmniTool Manf_Ariake_OmniTool Manf_Armali_OmniTool Manf_Elkoss_OmniTool Manf_Serrice_OmniTool Manf_Sitta_OmniTool Manf_Spectre01_OmniTool Manf_Spectre02_OmniTool Manf_Spectre03_OmniTool
Dla kodu GiveAllBioamps:
Manf_Aldrin_BioAmp Manf_Armali_BioAmp Manf_Armax_BioAmp Manf_Kassa_BioAmp Manf_Serrice_BioAmp Manf_Sitta_BioAmp Manf_Spectre01_BioAmp Manf_Spectre02_BioAmp Manf_Spectre03_BioAmp
Pisał dla was Beziuu
|