#1 2011-08-18 10:49:05

 Bezio

Moderator

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2011-07-28
Posty: 14
Punktów :   

Recenzja Mass Effect

Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic). Jest to zarazem pierwsza cześć trylogii gier.

Mass Effect to rozbudowana produkcja z gatunku RPG z licznymi elementami gry akcji, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy studia BioWare (twórcy popularnych i uznanych serii Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic). Jest to zarazem pierwsza cześć trylogii gier.

Akcja gry rozgrywa się w roku 2183, kiedy to ludzkość rozprzestrzeniła się po całej galaktyce i została zmuszona do współpracy oraz walki z obcymi cywilizacjami o swoje miejsce we wszechświecie. Graczom przypada rola komandora Sheparda, pierwszego ludzkiego Widma – zaprzysiężonego obrońcy pokoju. Jego główne zadanie polega na powstrzymaniu atakujących armii dawnego agenta Sarena, który przeciwstawił się ustanowionemu porządkowi i chce zemścić się na rasie ludzkiej. Wraz z całym zespołem pod komendą, gracze przemierzą szereg nieznanych światów. Podczas wyprawy odkrywają, że prawdziwe zagrożenie jest znacznie poważniejsze, niż się dotychczas wydawało...

Oprócz rozbudowanego i ciekawego wątku fabularnego (podejmowane wybory mają wpływ na późniejsze wydarzenia, decydujemy o losie całej galaktyki, odkrywamy zapomniane cywilizacje, nowe formy życia, zasoby, czy nawet potężne technologie), autorzy Mass Effect zaimplementowali w grze rozbudowany system dowodzenia drużyną. Potyczki przypominają dzięki temu taktyczne gry akcji. Nasz bohater staje się wówczas liderem trzyosobowego zespołu i może wydawać rozkazy podkomendnym. Poszczególni żołnierze, podobnie jak prowadzona postać, z biegiem czasu stają się coraz silniejsi (gromadzimy punkty doświadczenia i przydzielamy je do wybranych umiejętności).

Gracze dysponują własnym, potężnym statkiem kosmicznym, na pokładzie którego przemierzają kosmos eksplorując rozmaite planety. Podczas przemieszczania się po ich powierzchni i starć z rywalami możemy wykorzystywać pojazd bojowy o nazwie Mako. Sporo czasu poświęcamy też na właściwe dopasowanie ekwipunku (zbroje, broń, akcesoria, itp.).

W czasie przygody trafiamy na sporą liczbę postaci niezależnych. Pracownicy BioWare przygotowali rozbudowane opcje dialogowe. Utrzymane w różnym tonie kwestie możemy wybierać zanim nasz rozmówca skończy swoją wypowiedź, przez co rozmowy nabierają bardziej dynamicznego charakteru.

W stosunku do edycji Xbox 360, wersja Mass Effect na komputery PC charakteryzuje się zmodyfikowanym interfejsem użytkownika, a także poprawioną oprawą wizualną – grę uruchomimy w wyższych rozdzielczościach ekranu. W trakcie zmagań zauważymy też inne zmiany, np. w ekwipunku. Inwentarz, jak i system ulepszeń broni jest znacznie łatwiejszy w obsłudze. Pojawiła się również nowa mini-gra, która związana jest z rozszyfrowywaniem.




Kody



Aby kody działały, znajdź plik BioInput.ini
i otwórz go dowolnym edytorem tekstu (np. windowsowy notatnik).
Znajdź sekcję: [Engine.Console]
i tuż pod nią dopisz linijkę:

ConsoleKey=Tilde

po czym wciśnij Enter aby pozostała linia odstępu między sekcjami. Zapisz zmiany i uruchom grę.

(Zamiast tyldy (Tilde) możesz użyć innego klawisza, którym będziesz uruchamiać konsolę w grze. Pamiętaj też aby przed jakimikolwiek zmianami w plikach gry wykonać ich kopie zapasowe)


Podczas gry wciśnij klawisz, który uprzednio skonfigurowałeś w pliku BioInput.ini. W powyższym przykładzie będzie to tylda [~].

Możesz używać poniższych kodów:

giveall - wszystkie bronie itp.

givexp # - dostajesz # punktów doświadczenia (za # wstaw liczbę)

setparagon # - ustawia "paragon" na wartość #

setrenegade # - ustawia "renegade" na wartość #

givetalentpoints # - ustawia "talent points" na wartość #

allammo - amunicja

ghost - przenikanie przez ściany

fly - latanie

walk - chodznie (wyłącza 2 powyższe kody)

quit - wyłącza grę

teleport - przeskakujesz do miejsca wskazanego kursorem

m_nMaxInventoryItems=9999 - więcej miejsca na przedmioty

giveallarmor nazwa - dostajesz pancerz o podanej nazwie
np.
giveallarmor Manf_Aldrin_Armor_Agent

giveallweapons nazwa - dostajesz broń o podanej nazwie
np.
giveallweapons Manf_Ariake_Weap

giveallomnitools nazwa - dostajesz omnitool o podanej nazwie
np.
giveallomnitools Manf_Aldrin_OmniTool

giveallbioamps nazwa - dostajesz bioamp o podanej nazwie
np.
giveallbioamps Manf_Aldrin_BioAmp



Nazwy przedmiotów do użycia z powyższymi kodami znajdziesz tutaj:


Dla kodu GiveAllArmor:

Manf_Aldrin_Armor_Agent
Manf_Aldrin_Armor_Hydra
Manf_Aldrin_Armor_Onyx
Manf_Ariake_Armor_Mercenary
Manf_Armax_Armor_Predator
Manf_Armor_UCantSeeMe
Manf_Batarian_Armor
Manf_Batarian_Armor_Partisan
Manf_Batarian_Armor_Skirmish
Manf_Cerberus_Armor
Manf_Cerberus_Armor_Freedom
Manf_Cerberus_Armor_Hoplite
Manf_Devlon_Armor_Explorer
Manf_Devlon_Armor_Liberator
Manf_Devlon_Armor_Survivor

Manf_Devlon_Armor_Thermal
Manf_Elanus_Armor_Duelist
Manf_Elanus_Armor_Guardian
Manf_Elanus_Armor_Warlord
Manf_Elkoss_Armor_Assassin
Manf_Elkoss_Armor_Gladiator
Manf_Geth_Armor_BattleMaster
Manf_Geth_Armor_Berserker
Manf_Geth_Armor_Rage
Manf_HK_Armor_Homet
Manf_HK_Armor_Mantis
Manf_HK_Armor_Predator
Manf_HK_Armor_Scorpion
Manf_HK_Armor_Ursa
Manf_HKShadow_Armor
Manf_HKShadow_Armor_Janissary
Manf_HKShadow_Armor_Spectre
Manf_Jorman_Armor
Manf_Jorman_Armor_Crisis
Manf_Jorman_Armor_Hazard
Manf_Kassa_Armor_Colossus
Manf_Rosen_Armor_Titan
Manf_Serrice_Armor_Phantom
Manf_Sitta_Armor_Phoenix
Manf_Spectre01_Armor
Manf_Spectre02_Armor
Manf_Spectre03_Armor


Dla kodu GiveAllWeapons:

Manf_Ariake_Weap
Manf_Armax_Weap
Manf_Batarian_Weap
Manf_Cerberus_Weap
Manf_Devlon_Weap
Manf_Elanus_Weap
Manf_Elkoss_Weap
Manf_Geth_Weap
Manf_Haliat_Weap
Manf_HK_Weap
Manf_HK_WeapAppr2
Manf_HKShadow_Weap
Manf_Jorman_Weap
Manf_Kassa_Weap
Manf_Rosen_Weap
Manf_Spectre01_Weap
Manf_Spectre02_Weap
Manf_Spectre03_Weap


Dla kodu GiveAllOmnitools:

Manf_Aldrin_OmniTool
Manf_Ariake_OmniTool
Manf_Armali_OmniTool
Manf_Elkoss_OmniTool
Manf_Serrice_OmniTool
Manf_Sitta_OmniTool
Manf_Spectre01_OmniTool
Manf_Spectre02_OmniTool
Manf_Spectre03_OmniTool


Dla kodu GiveAllBioamps:

Manf_Aldrin_BioAmp
Manf_Armali_BioAmp
Manf_Armax_BioAmp
Manf_Kassa_BioAmp
Manf_Serrice_BioAmp
Manf_Sitta_BioAmp
Manf_Spectre01_BioAmp
Manf_Spectre02_BioAmp
Manf_Spectre03_BioAmp


Pisał dla was Beziuu


http://www.userbars.com/36493/546215/152-9217-31303.gif
http://www.userbars.com/36493/493512/34-7023-31266.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.najlepszymenager.pun.pl www.uwielbiamzmierzch.pun.pl www.shinigamilegends.pun.pl www.diablo-2.pun.pl www.kirchhoff.pun.pl